Ik ben van oordeel dat je als je zelf iets "promoot" (in dit geval: wassen) en als je dat iets beschouwt als zijnde "waarheid" (te groot woord maar kom we moesten er ééntje op plakken!) dat je dat dan moet kunnen onderbouwen en dat je dat op z'n minst zelf moet testen!
Zeker als je dan iets "ziet" wat succesvul lijkt te werken en net het tegenovergestelde is van wat je zelf doet. (nl. niet wassen)
Ida kwam hier posten (ik mag dat zeggen hé Ida) dat ze haar katten nooit hoeft te wassen omdat de huid zich na enige tijd zelf reguleert en dat ze dan helemaal niet vies / vettig meer zouden zijn.
Ik had er zo'n beetje een hard hoofd in, maar wou het best wel eens testen (héeee niet meer hoeven wassen zou ook niet echt een straf zijn
LOL)
Dus heb ik Draako sinds de week van mijn verjaardag niet meer gewassen (ondertussen een maand geleden!!!!!)....... ik kan jullie verzekeren het viel me echt niet makkelijk!!!!
Hij ontaarde echt in een vettig stinkend varkentje ...... jammer dat ik de geur niet kan meesturen want het was echt geen bloemekeetje als hij onder onze neus kwam
Overal waar hij ging liggen liet hij walgelijke afdrukken achter en hem aaien was ook niet echt prettig meer.
Ik heb dubbele was gedraaid want alle dekentjes & mandjes waren 3-dubbel zo snel vuil als anders ..... ook de deurlijsten (waar hij graag tegenaan wrijft) heb ik ook onder handen moeten nemen met een schuursponsje.
Jezus, nooit geweten dat ze zooooooo vies kunnen worden ---- Gisteren kon ik het echt niet maar aan en heb ik hem in bad gestoken ...... Ik denk dat een maand toch lang genoeg moet zijn om de huid zichzelf weer te laten regulariseren?
Misschien zijn er katten bij wie het perfect kan, Schnappie vb. heeft dan weer een heel andere/betere huid en die moet ik echt niet zo heel vaak in bad stoppen, maar totaal niet wassen helaas, ik heb het getest en ik ben er jammer genoeg niet voor gevonden
Kijk & geniet mee van de metamorfose van ons stinkende varkentje naar mijn opnieuw frisse bloemmeke ......... nu neem ik hem weer met veel liefde & plezier in mijn armen
(Goed kijken onder de oksels, en in de plooien, hij hoort eigenlijk uitgezonderd de grote donkere vlekken helemaal wit te zijn, niet gespikkeld en zijn neus is normaal ook roze!)
Jups de geur klopt bij het beeld (Jakkie!!!!)
Alles losweken met zeep
Hij kon weer niet snel genoeg in het warme water kruipen ...... ja hij doet dat dus helemaal zelf, het moeilijkste aan Draako wassen is hem inzepen & hem uit het water houden tot hij helemaal ingezeept is!
Hij voelde zich er overduidelijk lekker bij
Weer helemaal knuffelklaar
Dash witter dan wit ....... wat een verschil ...... toch veel aangenamer hé, vooral ook om aan te raken, ik heb nu niet meer de neiging om telkens mijn handen te gaan wassen en moet niet roepen tegen de kinderen (blijf van de kat af, je moet proper naar school)
Hmmmm we hadden toch nog iets langer mogen schrobben maar het is al wel een felle verbetering!
Mijn boterbloemeke ...... niet helemaal spic & span en tot in de kleinste putjes uitgeleuterd voor vb. een fotoshoot.... een gewone doordeweekse & snelle wasbeurt ..... meer moet dat niet zijn voor het gewone leven