Hallo Marjo,
Ik heb mijn nieuwkomertjes altijd gewoon op de grond gezet en ze zijn hier altijd warm onthaald, na 5 min leek het net of ze waren hier geboren ...... maar dat waren altijd baby-sphynxen in een sphynxengroep.
Toen ik anderhalf jaar geleden een haarballetje in mijn Sphynxengroep plaatste (en dan ook letterlijk plaatste: gewoon op de grond - en ik uit gewoonte verwachtte dat het ook weer geen probleem zou worden ben ik me een hoedje geschrokken over hoe gemeen ze wel deden tegen dat kleine harige bolletje, ze mepten haar heel het huis rond met z'n allen ..... ze waren gewoon (kan het niet anders noemen) racistisch
Het heeft een week of 2 geduurd voor ik haar alleen durfde te laten in de groep ...... als ik niet thuis was ging ze uit voorzorg op de slaapkamer.
Ik zou zeggen ...... voorzie een ruimte waar je je naaktje in veiligheid kan onderbrengen zodat je voorzien bent voor mocht het niet soepel lopen.
Maar probeer het eerst gewoon om te kijken hoe het gaat.
Ik heb altijd de transportbox op de grond gezet ....... een minuutje gewacht en me ondertussen zelf normaal gedragen ....dus wat opruimen, jassen weghangen etc... en dan gewoon deurtje eruit.
Dan is het aan het kleintje om te beslissen of ze er "snel" uitkomen of niet ...... de anderen kan je dan met een boekje op schoot stiekem in de gaten houden.
Knip voordien de nagels goed kort (!!) en probeer dan zo rustig mogelijk te blijven.
Spannend hoor ......... ik denk dat het helemaal goed gaat komen .....mocht het toch helemaal in de soep draaien dan kom je het maar even posten en dan zullen we met z'n allen onze ervaringen wel komen neerpennen
Veel succes