Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Log mij automatisch in bij ieder bezoek.  

Registreren

Het is nu 21 nov 2024 14:51

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: onze adhd'er, bijter, kroelkont van een Kovu
BerichtGeplaatst: 02 jul 2014 23:16 

Nja het is niet vaak dat hij het doet en nooit van me leven zal ik mijn eigen Kovu herplaatsen zo erg is het nou ook weer niet en heb met verschillende mensen contact over Kovu.
ik ga er ook alles aan doen.. zolang wij genoeg aandacht geven is er niks aan de hand.
Klopt ik ken die man ja.. kijk namelijk ook altijd naar Cesar.. zal wat filmpjes gaan kijken van hem.
Wie weet heb ik de oplossing maar als het inderdaad niet te helpen is ga ik alarm slaan!

Bedankt voor de tips!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014 07:46 

Goed dat je gaat kijken naar afleveringen van My cat from hell én zo nodig alarm gaat slaan.
Dat zal je mogelijk helpen om tot een goede oplossing te komen.

Het "probleem "van aan het verschillende mensen vragen is dat je ook vaak verschillende antwoorden krijgt.
Antwoorden van goede wil, maar niet altijd met de beste keuze.
Als je kiespijn hebt ga je ook niet naar een opticien ;-) terwijl die goede man of vrouw daar ook écht wel over kan meepraten.

Probleem gedrag ( want dat héb je....ook al komt het "niet zo vaak voor" ) is een probleem wat kan escaleren, dat zal je bij de afleveringen ook allemaal gaan zien.
Zeker gezien de jonge leeftijd van jou lieveling met streken.
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik geloof dat je zo een gedragsdeskundige ook gewoon eens voor een consult kan laten komen zodat hij of zij weten wat je in huis hebt en eventueel al advies kan geven.
Het wil niet meteen zeggen dat je er aan vast zit, bovendien moet je er zelf ook een goed gevoel over hebben.
Bel er gewoon eens een op om je verhaal voor te leggen ( bij voorkeur iemand met ervaring met de Spynx natuurlijk ) .....misschien werkt dat al heel verhelderend.
Je vind ze meestal al op de verschillende kattensites vermeld staan, want jullie zijn echt niet de enigste die hier tegenaan kijken.

Je moet ook zeker niet het gevoel hebben dat we alles wat jij op het forum aankaart afkraken of zeggen dat jij het verkeerd doet.
Zo heb ik bijvoorbeeld vrienden die échte hondenmensen zijn met véél ervaring.
En toch zaten ze een keer met een pup in huis die ondanks alle trainingen die ze standaard met hun honden doen, afwijkend gedrag ging vertonen.
Ook zij hebben er toen een gedragskundige bij gehaald en dat heeft érg verhelderend geholpen, hond blij, mensen blij, buurt blij, iedereen blij!!!! hug_007
Het is net als met Kovu's niesziekte.......een beetje pilletjes geven helpt niet.
Alleen als je het goed aanpakt in een totaal plaatje maak je een goede kans!!!

Zet hem op!!!! hug_006

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: 11 jul 2014 12:47 

Heb nu een konijnen oor gekocht om daarvoor zijn bijt gedrag een beetje te temmen haha.. Hij is namelijk aan het wisselen met zijn tandjes.

Maar het gaat al wat minder met aanvallen.. Gelukkig!

Mvg,

Cynthia Meurs

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 2 uur