Geen sphynx, maar hier heb ik ook zo'n 'lolbroek'. Murphy kreeg alles om, en dat gaat wel vervelen ja
Ik had altijd een zware kleine waterbak in een grote bak staan. Als het dan omging bleef het in de tweede bak. Wel natte pootjes door het hele huis
De eerste fontein was de bol van cat-it, zonder dat waterbakje eraan. Zelfs geheel gevuld met water schoof hij die zover als de kabel toeliet door het hele huis, zucht. Als de bol 3/4 gevuld was kon hij op 1 of andere manier eraf wippen, dubbel zucht. Tegen het schuiven heb ik toen de speciale mat die bij de fontein past gekocht, en verder elke dag bol vullen.
Bij hem gaan de zware keramieken drinkfonteinen goed. Daarin kan je niet leuk meppen (wel spetteren, hij kan zich nog een beetje uitleven zonder mega waterballet voor mij). Ik heb nu de Lucky kitten, op een verhogingkje en met antischuifmat dat wel, en de Pioneer. Die laatste schuift hij het bovenste deel nog wel eens weg, maar kennelijk is dat niet zó lollig dat het elke dag moet.
Het blijft lastig zuks, ze zijn zo inventief en hebben een bijzonder groot uithoudingsvermogen als ze iets persé willen!