Mooi dat je haar een mailtje gestuurd hebt.
Wel weer frapant dat ze terugschrijven met de vraag over hoeveel katten het gaat en je de prijs in diezelfde mail niet gewoon even doorgeeft
- 't is toch erg he (lees dit met een humoristische ondertoon)
Natuurlijk kan je PKD ook via DNA testen, maar die kat ligt daar dan toch op tafel 't Is niet dat het een ras is waarin we veel PKD tegenkomen (GELUKKIG dat er ook nog niet bij) en dat je met je katjes gaat fokken ....... een goed gerichte blik erop met de echo kunnen ze jou toch al geruststellen, dit is iets wat je ook niet elk jaar terug moet gaan doen, als er cystes zitten dan zien ze die wel! (Nu ja dat is mijn idee er over)
Enfin, misschien voelt ze zich daar (gebied van de nieren) niet goed bij op haar gemak?
Wat ik wel niet vind kunnen is dat een arts vraagt over welke katten het gaat! Een HCM-onderzoek moet onpartijdig kunnen afgenomen worden.
Stel je voor dat je zegt dat je met Catterynaam-pompom komt en ze gaan dan eerst kijken & zoeken op de catterynaam, googelen de Pompom erbij en zien dan wie de ouders zijn (vaak zetten de fokkers hun reeds gefokte kittens ook op de website met daarbij de naam van de ouders) en ze zien dan dat vadertje Blabla, het jaar ervoor positief getest is en dat er in moeder haar lijnen ook al HCM zit!
Dat maakt dat je met ARGUS-ogen naar die kat gaat kijken en dat je op dat ogenblik niet zuiver van geest meer bent!
(dat is een normaal menselijke reactie, ik heb die reactie ook als ik sommige namen in stambomen zie dat ik niet eens meer verder wil kijken, terwijl dat eigenlijk niet altijd een goede zaak is: want er is nog steeds 50% kans dat er met een bewuste kat niks maar dan ook niks aan de hand is!)
Ik weet niet of het haar gewoonte is om even snel te gaan kijken naar de afkomst van de katten en of ze gaat kijken in databases (?), maar ik weet wel heeeeeel goed dat er zijn die het wel doen (en nee het is niet van horen zeggen, 't is in rechte lijn)
Maar misschien bedoelde ze gewoon het ras?
Als het je daar niet meevalt qua prijs, of je hebt een gevoel van "met mijn katjes voor een test daar toch maar beter niet" Dan kan ik je Hugo Vinck wel aanbevelen.
Rustige man, geeft veel uitleg, SUPER bekwaam (geeft ook les: al is dat voor mij niet dé referentie) ..... Heeft er bij mijn dieren nog nooit naast gezeten met een diagnose! Test zonder voorkennis.
Hij test HCM & PKD samen en als ik me niet vergis dan is de prijs voor beide testen samen 110 euro (ik ga altijd met een aantal katten tegelijk dus het kan ook iets meer of iets minder zijn, maar veel zal het niet schelen!)
We lezen het wel als je ergens geweest bent met je monstertjes en waar dat geworden is ;) ...... het belangrijkste is dat je met mooi nieuws kan komen posten
(Hoe is het met je opvangertjes?)