persoonlijk zou ik nooit of te nimmer een kitten kopen van niet geteste ouders Het is geen garantie op geen hcm als je uit geteste ouders koopt, dat is een feit, wij hebben gekocht uit geteste ouders en we zijn geeindigt met 2 positieve katers op éénjarige leeftijd en 1 verdachte poes en 1 verdachte kater op 2 jarige leeftijd maar bij 1 van de katers en onze poes zijn we dus belogen en bedrogen ivm de hcm testen en wij waren indertijd nog zo onnozel als bloempap, wij wisten niks van hoe dat allemaal werkt en in zijn gang gaat als je een kitten koopt bij een fokker en wij vonden dat dus onbeschoft om er op te staan om die testen te zien te krijgen en wilden de fokker geloven op haar woord Daar hebben we dus ondertussen al meer dan de prijs voor betaald, financieel en emotioneel. In ieder geval, ondanks bovenstaande en de rest van de brute pech die we al gehad hebben op gebied van hcm zou ik nooit maar dan ook nooit een kitten aanschaffen bij een fokker die niet test Ik vind het onverantwoord om te fokken zonder de nodige testen uit te voeren. Zeker bij een ras waar hcm regelmatig voorkomt zoals oa sphynxen. Maar dat kunnen andere mensen die hier op t forum zitten veel beter uitleggen dan mij over het waarom daarvan.
Waarom wel gaan testen ook al ben je geen fokker? Omdat je daar zelf ook voordeel uit haalt. Je weet dan namelijk waar je staat, of je dier normaal, verdacht of positief is. En als het verdacht of positief is kan je door regelmatig te laten testen bijtijds ingrijpen en bijtijds medicatie geven als dat nodig is. Wij laten alle 4 ons poezels ieder jaar testen (en als putcuyps het nodig vindt dat we na x aantal maanden al opnieuw testen dan doen we dat) We laten sowieso ons poezels testen op éénjarige leeftijd om te kijken hoe het zit. Als er iemand normaal uit de testen zou komen zouden we misschien niet ieder jaar laten testen dan als putcuyps dat niet nodig zou vinden maar we zouden toch na 2 jaar hertesten gewoon om te controleren hoe het hart er aan toe is Zodat we bijtijds kunnen ingrijpen als het nodig is.
Ik geloof dat de fokker van jouw spynx de fokker is van onzen thor? Ook al zou ze nog fokken dan zou het op t gebied van hcm garantie toch een verloren zaak geweest zijn als je liet testen want je zou toch niks van tegemoetkoming te zien krijgen hoor. Ze heeft ons belogen en bedrogen maanden aan een stuk, ze was al aan t liegen nog voor we om onzen thor gingen, ze stond te liegen in ons gezicht toen we hem gingen halen en terwijl ze wist dat we 2 hcm'ers hadden en 1 verdachte poes waar we heel voorzichtig mee moesten zijn en ze is vier maand blijven liegen terwijl wij hier ondertussen met 4 doodzieke katten zaten, onze Ramses is zo ziek geweest dat we echt bang waren dat hij ging doodgaan, en op een gegeven moment waren we ervan overtuigd dat we onzen thor gingen verliezen door nog bijkomende medische problemen ( en oa door haar leugens die ze maar bleef vertellen daarover die ons nog wat meer schrik aanjaagden) Ze bleef maar liegen om haar eigen hachje te redden tot ze uiteindelijk niet meer kon ontkennen wat ze had gedaan al die tijd omdat wij via haar eigen dierenarts bewijs kregen zwart op wit van haar leugens. Toen ik dat openlijk op een forum vertelde gaf ze eindelijk toe dat ze al die maanden had gelogen om haar eigen vel te redden en excuseerde ze zich en was ze bereid om de gemaakte dierenartskosten te vergoeden. Ik kreeg de vraag of het in schijven mocht betaald worden omdat ze het financieel zwaar hadden en ik was daar mee akkoord, zolang ze haar verantwoordelijkheid maar opnam was het voor mij goed, het maakte lang niet alles goed, daarvoor hadden we te lang in angst gezeten en daarvoor waren onze dieren te ziek geweest maar het maakte een deel van de geleden ellende goed Uiteindelijk hield ze ook daarover zich niet aan haar woord. We hebben 2x een betaling ontvangen van 50 euro en sedertdien horen we niks meer van haar, ze toont dat haar neus bloedt en naar de rest van dat geld mogen we fluiten. Het mens weet nu eenmaal niet wat dat is , gewoon eerlijk zijn en je aan je woord houden. Ze weet ondertussen dat thor verdacht getest is maar daar reageert ze niet op hoor, nee, ze haast zich dat ze t bericht dat je daarover zet op haar facebookpagina verwijdert want t enige dat haar nog altijd interesseert is haar eigen vel redden. Meer niet. Als jij jouw beestje had laten testen en het bleek positief te zijn dan had je ook mogen fluiten naar tegemoetkoming/garantie ondanks het dikke contract dat ze je waarschijnlijk heeft laten tekenen. Ze moet aan nog mensen geld blijkbaar, ze zou geld hebben ontvangen van een bepaalde fokker oa voor dekkingen en die dekkingen zijn er nooit gekomen en t geld voor die dekkingen geeft ze ook niet terug aan die mensen hoor. Haar naam is haas op dat gebied. Om nog maar te zwijgen wat ze het meiske dat hier op t forum zit gedraaid heeft met de poes die ze haar verkocht heeft en toen het meiske het kwam vertellen op het forum werd het meiske zodanig bedreigd tot ze toegaf en ze haar verhaal verwijderde van het forum... Juffrouw U.J. weet gewoon niet wat eerlijkheid is Maar je moet niet laten testen voor haar, je moet laten testen als je wil laten testen voor jezelf. Zodat je weet waar je staat en zodat je weet hoe het zit met jouw poezel Ik wou toch graag weten of er de kans inzat dat mijn beestjes plots zouden doodvallen voor mijn voeten of dat er de mogelijkheid inzat dat ze bv een klonter in de achterpoten zouden krijgen en zouden verlamd raken en ik wil sowieso ook graag weten of mijn dieren helemaal gezond zijn of niet en of er moet ingegrepen worden of niet Ik weet dat er mensen zijn die er de voorkeur aan geven om dat allemaal niet op voorhand te weten zolang hun poezels geen symptomen vertonen, dat is een persoonlijke voorkeur hé Mijn dierenarts zei indertijd ook dat als hij ons zou zijn dat hij dan niet zou laten testen We zijn blij dat we er niet naar geluisterd hebben en toch hebben laten testen.
_________________ Groeten van Nadine en pootje van yoshi, diddl, thor en ramses Spreken is zilver maar zwijgen is ook niet alles...
Laatst bijgewerkt door lathyrus op 12 maart 2013 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|