So far so good op de Trovet LRD
. Hij geniet er echt van, en daar geniet ik dan weer van.
Ik heb wel het idee dat z'n ontlasting op de trovet toch wat aan de zachtere kant is, maw de z/d toch uiteindelijk beter voor Roane, maar voor de afwisseling is er nu wel een alternatief.
Paar dagen geleden heeft hij ook weer eens de voerbal gehad, met een handje z/d erin (door hun vorm zou het met de trovet ook niet kunnen) en die ging er ook met smaak in weer.
Nu is het natvoer dan een probleem; hij blieft opeens geen rauw paard meer, toch de basis van z'n dieet.
Omdat hij eerder al gestopt was met rauwe zalm en duif, blijft er nu alleen fazant en lam over.
Qua commerciele natvoeding zijn er gelukkig nog zat mogelijkheden, maar op natvoeding alleen wordt z'n ontlasting plat; hij heeft echt rauw nodig daarvoor.
Naarstig op zoek naar iets anders exotisch dus, maar dat blijkt op het moment maar lastig.
Het lijkt me heerlijk om in de nabije toekomst eens te gaan 'provoceren' met een diersoort die hij al wel eerder gehad heeft, uit een gangbaar assortiment.
Ook omdat we eigenlijk helemaal niet weten of er wel daadwerkelijk een voedsel(proteine)allergie speelt, het is alleen de veiligste optie om daarvan uit te gaan; het risico is zo groot.
Toch knaagt het wel, wellicht maken we het onszelf en Roane wel onnodig zo ingewikkeld...
Maar hij moet eerst goed stabiel zijn, voor we kunnen experimenteren.
Vandaag waren we voor het eerst naar de veterinair acupuncturist, om te kijken of een traject van acupunctuur in combinatie met fytotherapie, kan helpen z'n maagdarmstelsel en immuunsysteem meer in balans te krijgen.
De reguliere diergeneeskunde heeft gedaan wat ze kon, meer mogelijkheden tot verbetering van z'n welzijn zijn er niet, en wij zijn best bereid nog eens onze blik wat te verruimen, teneinde de dosis pred zo laag mogelijk te kunnen houden voor zo lang mogelijk.
Vandaag is alvast goed bevallen, heel sympathieke dame met een goede klik met Roane.
Het was een intake, en dan nog met een zeer uitgebreid dossier om door te nemen, dus behalve het klinisch onderzoek en een voorproefje van de acupunctuur, heeft ze met Roane zelf nog niet zoveel gedaan, maar we zien de volgende afspraak over een week met veel belangstelling tegemoet.
Roane was er in ieder geval veel meer ontspannen onder, daar en onderweg, dan gewoonlijk bij een DAbezoek.
Bij thuiskomst had hij de andere kabouters hele verhalen te vertellen, en na de lunch is hij als een blok in slaap gevallen (dat had ze al gezegd ook) om pas bij het avondeten vrolijk en fris weer te verschijnen.
Ik ben heel benieuwd wat de effecten op termijn zullen gaan zijn.