We zijn weer even verder, en eigenlijk niets dan goeds
Roane reageert erg goed op de acupunctuur, we merken toch aan allerlei kleine dingetjes dat er veranderingen ten goede in hem aan het werk zijn.
En wat vooral opvalt in schitterende afwezigheid is misselijkheid/spugen/ziekzijn.
Met de kruidentherapie zijn we nog niet eens goed en wel begonnen (vanaf het eerste bezoek krijgt hij al aloe vera-gel ter ondersteuning van maagdarmstelsel, maar dat vind ik niet zo spannend
), komende donderdag krijgt hij voor het eerst wat.
Een nieuwe invalshoek waar de arts vandaag op kwam vind ik ook interessant; het litteken van die jaap op zijn buik van die grote buikoperatie waar het hele avontuur mee begon, doorsnijdt precies die grote meridiaan die de spijsvertering beinvloedt.
Puur en alleen het littekenweefsel op die plek, zou al een groot deel van de problemen in stand kunnen houden, en wellicht dat we dat (non-invasief) kunnen herstellen, easy as that. Sounds promising
Hij eet ondertussen weer prima z/d-brokjes, maar (rauw)paard krijg ik er niet meer in.
Ik heb het aangedurft om hem eend aan te bieden, juist omdat het nu zó goed gaat.
Eend is iets dat hij voordat hij ziek werd wekelijks wel kreeg, dus een èchte provocatie vanuit voedselallergie-oogpunt. Als hij dan ziek zou worden, is het heel aannemelijk dat het aan de eend ligt.
Vorige keren dat we een 'nieuwe' diersoort aanboden die hij ook wel vaker gehad had vroeger, was Roane al een paar dagen wat aan het sukkelen en wilde hij daarom ook niet eten. Dus zeker dat het aan die diersoort lag dat hij dan ziek werd, konden we er niet van zijn, al zijn we daar meestal maar wel van uit gegaan.
Wij weten niet zeker dat het om een voedselallergie gaat, de DA's tot dusver hebben dat ook niet zo durven beweren (alleen dat dat wel zo 'veilig' is om aan te nemen, als je dan dieet geeft heb je die prikkels in ieder geval al niet meer) en dus blijft het bij mij kriebelen om van dat dieet af te geraken.
Maar enfin, 5 dagen eend, geen klachten
Roane durfde er in het begin niet goed van te eten, die zal zich afgevraagd hebben of ik me niet in het voerbakje vergist had
We zullen ons een beetje moeten inhouden nog met experimenteren, we weten ook niet wat de kruidenmedicijnen gaan doen straks, maar als het zo goed blijft gaan gaat er in elk geval met eend al weer een hele wereld open.
Over 2 weken weer terug voor acupunctuur.
Ik vind het een hele bijzondere wending aan het grote Roane-avontuur, en eentje waar ik tot dusver heel positief gestemd over ben.