Hei Nadine, ik heb net dit hele topic gelezen en heb met jullie te doen. Volgens mij - ik ben verpleegkundige van beroep - is het beste wat je zelf kan doen aerosollen met lysomucil aerosolampullen.In welke concentratie je ze moet verdunnen weet ik niet, maar kijk eens op de bijsluiter bij baby's.Ik ben een tijd geleden naar een voordracht voor dierenartsen geweest, ingericht door de catvets van le Clos Fleuri, waar Putcuyps vroeger werkte.Daar had Sabine Schoofs het over het gebruik van Lysomucil bij kittens met niesziekte.Het wordt toegepast om de oogjes open te krijgen, die zitten dan ook dicht van het slijm. In het ziekenhuis werd het veel als aerosol gegeven en het stinkt inderdaad naar rotte eieren. Het is echt een slijmoplosser. De tips van Annemieke , met de doorzichtige curverbox, lijken mij echt wel haalbaar hoor.Niet ingrijpend voor je beestje, maar het zou wel eens een groot verschil kunnen uitmaken voor hem. Om zijn tandje zou ik me niet zo druk maken.Mijn Riddletje is vorige week 2 tandjes getrokken en die klappertandde echt van de pijn.Naar het schijnt is dat een symptoom van pijn en zo te horen doet Diddl dat gelukkig niet. Als hij toch onder narcose moet, kan de tand natuurlijk meteen getrokken worden, maar voorlopig zou ik me op zijn sinusjes concentreren. Die slijmzuigers zullen, denk ik, niet zoveel uithalen. Allé, véél succes en dat het rap mag beteren! Ann
|