Degenen die meelezen op Facebook weten het al. Ik was niet eerder in de gelegenheid om het hier neer te zetten omdat ik constant onderweg was en met mn mobiel berichten hier plaatsen gaat helaas niet.
Ozzy en Akira zijn beide positief gescand op HCM, dat was geen verrassing en ik ben er dan ook behoorlijk rustig onder.
Het enige dat mij verraste was dat Ozzy zijn hart er veel slechter aan toe is dan die van Akira omdat hun moeder en zusje zo slecht waren en inmiddels niet. Akira gaat dan ook nog niet aan de medicatie, Ozzy wel. Zonder medicatie is zijn maximale levensverwachting nog een jaar, met medicijnen hopen we nog wat langer van hem te genieten, maar we houden in ons achterhoofd dat HCM grillig kan zijn, da bitch!
De precieze waarden etc heb ik allemaal al gezien. Ze moesten nog ingevoerd worden en dus heb ik de uitdraai nog niet meegenomen. Alles wordt nog doorgemaild. Om een indicatie te geven: Ozzy wordt niet meer aan zijn tandsteen geholpen tenzij hij daardoor zou stoppen met eten vanwege de pijn. Narcose in welke lichte vorm ook is niet aan te raden.
Ik hou dan ook overal rekening mee en denk dat ik de komende tijd gewoon nog meer (zou het kunnen?) van mijn eerste kattenhartediefjes ga genieten dan dat ik al deed.
Ons "geluk" is dat het verder hele gezonde katten zijn, altijd al geweest ook met uitzondering van een buikgriepje een paar jaar geleden én ze vertonen nog geen klinische symptomen die we bij Bam, zij het in hele lichte mate al wel waar konden nemen.
Tot zo ver de update. Ben de hele dag in touw geweest, heb twee kinderen over de vloer en ga lekker hangen op de bank met een bakkie thee en ik heb zo het vermoeden dat er zo'n 5 moppies zijn die me daar gezelschap komen houden