Dag en nacht eten ter beschikking. Ik hou niet van dat afwegen of eten geven op vaste tijdstippen.
Zeker niet als je met meerdere katten leeft.
Ik zie het maar al te vaak, elke kat heeft zijn eigen eetpatroon. De ene schrokt tot hij niet meer kan, de andere eet enkele brokjes om na korte tijd weer voorbij te wandelen, weer eentje eet portie per portie,...Er is zoveel verschil in. Men kan niet bepalen voor een kat wanneer deze moet gaan eten. Hier werkt dat echt niet.
Het meest natuurlijk is dat de kat in de natuur ook portie per portie eet op eigen tempo en zin. We kunnen dat niet voor hun bepalen dus ik laat de bakjes staan. Zijn ze leeg, dan was ik ze uit en vul ik bij ^^
Ook kittens moeten kunnen eten wanneer ze willen. Ter allen tijden moet er water en voer beschikbaar zijn.
Natvoer geef ik wel op vaste momenten, 1x per dag krijgen alle katen gezamelijk een plateau natvoeding. Is het op dan gaat het weg. Het blijft nooit lang staan
Je hebt natuurlijk uitzonderingen van mensen die een kat hebben met een bepaalde ziekte en dergelijk, ok dat is iets anders.