Fijn dat het toch ietsjes beter gaat ..... al had ik oprecht voor jullie gehoopt dat er toch een grotere "sprong" was!
Ja Lin dat is geen makkelijke keuze .... en dat zijn dingen waar je zelf uit moet komen, het is een keuze die je naar eigen gevoel moet maken en er is geen juiste of foute benadering want dat is voor elke mens gevoelsmatig anders.
Ze zijn ongeneeslijk ziek en daar kan je niks aan veranderen.
Zoals je weet heb ik ook een positieve onder mijn dak (ook diegene die de sterkste positie heeft in mijn groep) en ééntje met DCM.
Ik geef geen medicatie meer (nochtans ben ik iemand die heel snel beroep doet op de medische zorgen en zal ik alles uit de kast proberen te trekken wat eruit te halen valt)
Toen ik zag dat onze persoonlijke verhouding veranderde met Screamy (ze had een hekel aan het pillen) heb ik besloten om ermee te stoppen! Ze veranderde van een gelukkige kat (mét klinische klachten) naar een doodongelukkige kat (met minder klinische klachten)
Tja ....... da's geen makkelijke situatie, maar uiteindelijk kozen we voor hun eigen mentale geluk en laat ik ze de kat zijn, die ze van nature zijn ...... het is niet makkelijk maar uiteindelijk kiezen wij bij die dieren die een ongeneeslijke ziekte hebben hier voor kwaliteit (en dat is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk) boven kwantiteit.
Want de kwantiteit doen we als we heel eerlijk zijn meer voor onszelf
Veel wijsheid toegewenst Lin ...... je moet natuurlijk ook aan Royan denken in dit hele verhaal, zou hij om kunnen gaan met een verkorte (en gelukkigere) levensduur?????
Mijn kindjes "kunnen" dat wel, ik heb dat rustig met hen besproken en ze begrijpen dat ..... ze weten ook dat Toddie & Screampje van de ene moment op de andere in een sterretje kunnen veranderen en dat we niet weten wanneer dat zal zijn.
Kinderen maken het in dit hele "verhaal" nog moeilijker om zo'n beslissingen te nemen..... want bovenop ons eigen verdriet/twijfels moeten we als mama&papa sterk zijn voor de kindjes.