De arme schat
We kregen gisteravond een melding uit Lummen: "Help een lelijke naaktkat in mijn tuin, hij steekt zich weg onder mijn barbecue!" We kregen het idee dat hij gewond was, dus onze bezorgde vrijwilligster is naar Lummen gereden. Toen we hem vonden , leek het toch zorgwekkend, en we besloten hem naar onze dierenarts te brengen. Zijn staart heeft drie diepe sneden, hij heeft enorme vieze oren, hij is ongecastreerd, heeft overal krassen en kleine wondjes. We hebben hem gecheckt op chip, helaas.. Het lijkt erop dat hij is geraakt door een brommer of fietser, want al zijn nageltjes zijn afgescheurd... Onze lieverd zat onder het zand, zo ontzettend mager, had een ondertemperatuur van 35,5 graden, maar het lieve diertje trok zich hier niks van aan, hij wilde enkel in onze armen kruipen en de veiligheid en warmte opzoeken. We zijn ons bewust dat het een raskatje (Sphynx) is, echter zijn alle zwervers bij ons gelijk en als we zijn baasje niet vinden, zal ook hij gecastreerd worden. We gaan op zoek naar zijn evt. baasje. We moeten zijn lijfje nu goed gaan verzorgen, hem lekker warm houden, goed laten eten, want dat is waar wij ons nu vooral mee bezighouden, de arme schat. Foto: De arme schat
We kregen gisteravond een melding uit Lummen: "Help een lelijke naaktkat in mijn tuin, hij steekt zich weg onder mijn barbecue!" We kregen het idee dat hij gewond was, dus onze bezorgde vrijwilligster is naar Lummen gereden. Toen we hem vonden , leek het toch zorgwekkend, en we besloten hem naar onze dierenarts te brengen. Zijn staart heeft drie diepe sneden, hij heeft enorme vieze oren, hij is ongecastreerd, heeft overal krassen en kleine wondjes. We hebben hem gecheckt op chip, helaas.. Het lijkt erop dat hij is geraakt door een brommer of fietser, want al zijn nageltjes zijn afgescheurd... Onze lieverd zat onder het zand, zo ontzettend mager, had een ondertemperatuur van 35,5 graden, maar het lieve diertje trok zich hier niks van aan, hij wilde enkel in onze armen kruipen en de veiligheid en warmte opzoeken. We zijn ons bewust dat het een raskatje (Sphynx) is, echter zijn alle zwervers bij ons gelijk en als we zijn baasje niet vinden, zal ook hij gecastreerd worden. We gaan op zoek naar zijn evt. baasje. We moeten zijn lijfje nu goed gaan verzorgen, hem lekker warm houden, goed laten eten, want dat is waar wij ons nu vooral mee bezighouden, de arme schat.
|