Nee dat klopt niet, ik had Larissa gequote & daaronder dan een reactie geschreven, maar waar deze naartoe is ????
Nu ja bij deze dan opnieuw ..... ik dacht dus ook in de richting van wat Larissa aantoonde met de foto's
Ik weet niet of je je het nog kan herinneren Lin maar een jaar of 2(?) terug bestierf Draako het ook van de jeuk, bij hem zat er allemaal uitslag onder z'n oksels ..... het verdict van mijn DA'tsen was toen Eosinofiele plaques ...... dat krijg je naar het schijnt door een allergische reactie op "iets" (begin dus maar te zoeken burger)
Het is bij hem ook succesvol behandeld met Cortisones, als ik het me nog goed kan herinneren was het zelfs in de hoogst toegelaten dosering ...... de oorzaak heb ik nooit echt gevonden, misschien was het een nieuwe shampoo, misschien iets veranderd in de samenstelling van de voeding, wie zal het zeggen.
Mocht Pebbels mijn poesje zijn dan zou ik mijn DA vragen om de hoogst toegestane dosis cortisonen en kijken of dit haar soelaas kan brengen ..... als het haar helpt dan zal je "moeten" gaan zoeken naar de oorzaak waardoor zij haar staart zo te lijf gaat ..... maar dan kan je haar hiermee tenminste al even ontlasten en dat geeft voor jezelf dan ook even een rustmoment
als het haar niet helpt dan zal je weer verder moeten gaan zoeken & testen .... niet makkelijk zo'n gevalletjes, ik zou er zelf ook helemaal krankjorum van worden.
Is er al eens een uitgebreid bloedonderzoek gedaan?
Soms kan er jeuk komen als de schildklier niet goed werkt, of als er iets mis is met de lever en ik dacht zelfs ook dat het één van de symptomen was bij pril nierfalen ..... dat zijn dingen die je met bloedonderzoek kan testen.
En misschien een gek idee ..... is ze al eens getest op gisten en mijten .... daar kunnen ze soms ook helemaal gek van worden (ik had een hond die overmatig veel gisten produceerde op haar huid en die krabte zich een godganse dag, zij kreeg van tijd tot tijd een kuur met nizoral tabletten & sporanox)
En dan denk ik nog wat verder .... aangezien ze het zuiver op haar achterkant voorzien heeft .... het zal toch geen "banale" anaalklier-ontsteking zijn?
Veel moed gewenst met de zoektocht Lin ..... en alvast gefeliciteerd met je zoontje ..... 7 jaar al weer ..... waar is de tijd dat je hem nog in je buik voelde schoppen