Vraag idd eens na bij de fokker of zijn/haar poezen dat probleem ook hebben & ga eens na of ze dat van in het begin had en/of het erger geworden is (?)….. Met die informatie kan je dierenarts dan ook weer een deel meer.
Op latere leeftijd kan je pigmentvlekjes krijgen maar dan spreken we over jaren, ik heb dit eerlijk gezegd bij nog geen enkele van mijn Sphynxen gezien noch bij mijn kittens.
Ik heb al wel eens allergische reacties gehad op (vermoedelijk) zeep: maar dat waren echte rode dikke plaques die hevig jeukten en dit ziet er heel anders uit - en ik heb er ook één die last heeft van voedselallergie, dan zie ik van die kleine rode "stip" vlekjes, meestal begint het onder de oksels maar dan grijpen we meteen in en komt het gelukkig niet verder door…. als ze opdrogen dan ziet het er een klein beetje vergelijkbaar uit, er komt dan een klein korstje op dat je zo kan wegschrapen met je nagel …..maar ook hier is het niet helemaal hetzelfde en al zeker niet over die oppervlakte van de huid.
Ik heb in het verleden wel al eens foto's zien voorbijkomen van collega's met Sphynxjes met een vergelijkbare "uitslag" - ook verspreidt over het gehele huidoppervlak - en daar sprak men dan over demodex (dat is een mijt) maar dat is meestal in samen hang met een auto-imuunziekte en komt eigenlijk niet zo heel veel voor.
Likt zij zichzelf meer dan de anderen?
Ach het kan zoveel zijn ….. een tripje naar de DA zal zeker geen kwaad kunnen, normaal is het iig niet….. en dan ben je toch gerust gesteld
Laat als je daar bent ook even het oorsmeer nakijken op mijtjes, het valt ook op dat haar oortjes heel erg vol zitten met oorsmeer.
Ik zie trouwens ook een zwart Sphynxje op de foto's
…. misschien Sepia (?)