Daar zijn zoveel theorieën en artikels over .... de één zweert bij dit, de andere bij dat..... Wie heeft er gelijk, wie zal het zeggen
Ik gebruik ook de nobivac Tricat (levend verzwakt dus) ..... ik overweeg om met de volwassenen ook afwisselend de Ducat te gebruiken sinds (??? ben vergeten wie het was) het er eens over gehad heeft.
Tot nu toe zijn we daar altijd al goed mee geweest, dus zie ik ook geen reden om er vanaf te stappen.
Eigenlijk hou ik op het vlak van HCM & DCM totaal geen rekening met het al dan niet zetten van vaccinaties .... tegenwoordig loopt men wat achter met wat er in de cocktails zit, er zijn zoveel andere stammen en mutaties bijgekomen dat de standaard-enting lang niet alles dekt .... maar wat het dekt dat is dan toch maar mooi meegenomen, zo denk ik er (momenteel) persoonlijk over, maar wie weet stel ik mijn mening in de toekomst bij of stap ik over op wat anders? De wetenschap staat immers ook niet stil.
Waar we wel heel goed op letten is dat we geen entingen met Chlamydia laten zetten, daar staat mijn gevoel en verstand dan weer niet helemaal achter.