Hier ook voedselverrijking voor spekkie Purrla! Ze krijgt van mij eigenlijk alleen voedsel via onderstaande aanbieders:
Cat activity board: erg leuk, echt een aanrader. In aanschaf relatief duur, maar er kunnen 2 katten van eten en ze zijn er even zoet mee. Leuk ook dat elke kat z'n eigen voorkeur heeft. Tippex vindt de opstaande spijlen erg leuk, Purrla is helemaal van de zogenaamde 'tongmodule', kleine vierkantjes van verschillende dieptes waar ze de brokjes uit moet vissen. Miaula doet altijd alsof ze dit bord niet snapt, maar ik heb haar al eens betrapt en op film vastgelegd terwijl ze stiekem brokjes van dit bord pakte. En natuurlijk hard wegrennen toen ze mij zag...
Verder is Purrla enthousiast voetballer, met de slim cat voerbal. Deze vind ik veel fijner dan de meeste voerballen die je ziet. HIer in NL heb je veel voerballen met reliëf aan de buitenkant, die rollen helemaal niet lekker. De slim cat rolt wel super goed. Purrla loopt er de hele woonkamer als een braaf hondje achteraan, in de hoop dat er af en toe een brokje uit valt.
Sinds kort ook de 'cat activity solitaire' in huis, ook erg leuk. Alleen minder geschikt om een hele maaltijd aan te bieden, omdat je er gewon minder voer in kwijt kunt. Het uitdagingsniveau is een stuk lager dan bij de 2 bovenstaande dingen. Purrla heeft binnen no-time alle bollen eraf gegooid en de brokjes opgegeten.
Tot slot heb ik deze 'shuttle' een keer gekregen, maar die is niet zo succesvol. Kunnen weinig brokjes in, en de brokjes komen er heeel moeilijk uit. Zelfs Purrla raakte er gefrustreerd van, het lukte haar gewoon niet. En geloof me als ik zeg dat Purrla enorm door voedsel geobsedeerd is, er alles voor wil doen en ook snel in de gaten heeft wat de bedoeling is.
Verder laat ik mijn katten vaak rennen voor snoepjes, die gooi ik dan door de hele woonkamer, en dan rennen ze er als een sel gekken achter aan. Krijgen ze ook hun beweging en kunnen ze lekker jagen