Ook Tomte was gister voor de APK, en kan er weer even tegen
Hij vond het allemaal vreselijk daar, maar was dan weer niet te beroerd om de brokjes die de DA in het mandje had 'laten vallen' op te kauwen voor we goed en wel de deur weer uit waren
Tomte heeft z'n hele leven al darmproblemen die we maar niet onder controle krijgen, maar in december ging het van kwaad naar erger, en heb ik hem middels bloed/urine/ontlastingsonderzoek maar weer even goed laten onderzoeken.
Toen bleek hij een salmonella-infectie te hebben, dat hadden we nooit kunnen verzinnen. Na een kuur Synulox is dat gelukkig opgelost.
Toen kwamen we er ook achter dat z'n urine met 8 een veel te hoge zuurgraad had (verrassend voor de DA ook omdat Tomte ook de Hills z/d krijgt en Hills volgens haar een 'pH garantie' geeft), gelukkig zonder enige verdere blaasproblemen als gruis en andere narigheid. Toch besloten om middels appelazijn (3 druppeltjes) over het eten proberen de urine wat te verzuren.
Gisteren heb ik de urine laten controleren, en alles was perfect in orde en de pH gezakt naar 6,5.
Hardstikke fijn
Volgende week is de vaste DA weer terug van vakantie, dan zullen we nog maar eens even overleggen weer over wat nu toch te doen met Tomte's diarree. Er is nog gedacht aan lymfangiectasie, dat verlicht zou worden door voer hoog in vetzuren, maar na enkele weken zulk voer ben ik van de verbetering (die er in zekere zin wel is) niet bijster onder de indruk. Wordt vervolgd.
Voor nu heeft hij in elk geval z'n shots weer gehad en het klinisch onderzoek goed doorgekomen.