Hallo iedereen,
Hier vertel ik m'n ervaringen met een poes (maite) van 1 jaar die werd gedomineerd door een oudere poes "C"
en waarschijnlijk ten gevolge daarvan ; plas-gedrag ging vertonen (wat ze eerst niet deed ) ;
Ze kreeg echt slaag van "C" . Het liep hier echt de spuigaten uit, "C" zat continu achter maite aan ,beloeren en aanvallen;
en deze werd echt bang,en schichtig.
De ganse sfeer in de groep ging er aan, er was continu-spanning , dit kon niet goed gaan ;
Ik heb "C" herplaatst , bij een particulier die al een gecastreerde kater had,als gezelschap.
Ondertussen is maite wel beginnen plassen,op alle kussens,textielmandjes,naast de drinkbakken,op de kast,op de trap enz..enz..
De ene rook het van de andere en er was een vicieuze cirkel in de maak...
De wasmachine ( en ik ook ) deden overuren ..
Ik heb ze dan " kort " gezet ;in een grote bench,met alleen 1 kussentje , een kattebak, eten en drinken;
ze deed eerst ook nog lang op haar eigen kussen en moest er dan maar naast slapen ,
na een tijdje had ze het door,en deed niet meer in haar eigen bench;
dus ging de deur open,en JA, wat dacht je ?..
alles daarbuiten werd gezegend,dus alle kussens en mandjes weg als ze buiten de bench liep,
(in de bench.. niets meer)
De bench stond in een kamer appart; de kattenslaapkamer.
Na 1 maand probeerde ik ze eens in de groep terug los te laten....
heel behoedzaam,al snuffelend ,leek het even goed te gaan,maar er lag een deken op de zetel voor de katten,
en ze rook al die geurtjes en jawel ,de kraan ging weer open. ook op het kattespeelgoed heeft het geregend,
dus opnieuw in de bench...
zo ging het vele,vele,vele,vele malen achtereen...................................................
Nu loopt ze ( sinds 10 dagen ) en ze plast voorlopig niet meer ( hout vasthouden )
Je ziet haar veranderen ( mischien eindelijk verstaan ), ze begint zich aan te passen en gaat enkel nog in de kattebak,
Ze gedraagt zich ook veel minder schichtig en durft al eens spelen met de anderen,
want de groep kent haar en doet haar niets,maar dat scheen zij niet te weten.
Enfin..hoop doet leven,maar ik vond het wel eens interresant om te laten weten,
HET KAN.. geduld..geduld.. veel geduld en een goede wasmachine..
Ze is nu 2 jaar , het heeft bijna een jaar geduurt
groetjes
Marcelline