Ik ben degene die gevraagd had naar zijn ontlasting, en verteld had dat Lorke na haar operatie erg veel moeite had met de eerste keer afgaan.
Haar ontlasting is normaal al erg stevig, zo de dag van of daags na een operatie komt het er meestal niet van en wordt het nog harder, en juist na zo'n PL-operatie is lopen, staan en vooral hurkend persen natuurlijk, een beetje problematisch of beangstigend.
Ik heb haar toen Laxatract gegeven (dat had ik in huis) en Miamor Cat Confect Malt-Cream (heet een antihaarbalsnack te zijn, hier vinden ze het gewoon heerlijk als semi-vloeibare snack, met als bijkomstigheid dat de ontlasting bij allemaal een pietsje zachter wordt voor de bakgang na consumeren).
Laxatract doet geen ontlasting opwekken, hoe komt die dierenarts daar nou bij.
Het is geen laxeermiddel, maar simpele lactulosesiroop, bedoeld om reeds aanwezige ontlasting soepeler te laten passeren (of diarree wat te binden).
Maar los daarvan begrijp ik ook niet goed waarom z'n eerste ontlasting niet gestimuleerd zou mogen worden, de kat kan het bij gebrek aan comfortabele pershouding immers zelf hoe langer het duurt, hoe moeilijker kwijt.
Maar daar zal die DA wel een reden voor hebben.
Die Miamor maltcreme is wellicht een goed alternatief.
Ik kan wat opsturen eventueel, maar dan duurt het wel weer tot morgen tot je het hebt