Dreft ..... laat het een grapje zijn, please????
Ik weet nog dat Annemarie, mijn lerares hondentrimmen - je kent haar misschien wel Nancy? Alhoewel ik nu spreek van 18 jaar geleden) - eens een verhaal vertelde tijdens mijn cursus dat ze een madammeke binnenkreeg met een wit hondje wiens vacht ontzettend slecht van kwaliteit was, heel stug & droog en het huidje eronder schilferde helemaal af ....toen ze vroeg waarmee ze het hondje waste zei die blijkbaar ook heel fier "met dreft" zo krijg ik haar vacht helemaal weer proper....... ja het vuil was eraf, maar verder zat het beestje ocharme onder het eczeem!
Ik heb ooit ook eens een kat (onze Simba*) met dreft gewassen, maar dat was omdat die met heel veel olie in zijn vacht naar huis kwam .... ontvetten doet dat spul inderdaad heel goed, maar het is zo agressief dat het gewoon niet goed is voor de huid!
We hebben hem nagewassen met een normale shampoo die geschikt is voor een kattenhuid en er dan nog een balsam achterna gezet om het vetlaagje op de haren weer te herstellen dat er door de dreft natuurlijk helemaal af was!
Doe gewoon zelf de test eens en was je handen zelf eens puur met dreft, nadien voelt je huid gewoon heel droog aan .... je hebt niet voor niets maar één druppeltje nodig om een heel vettige pan proper te krijgen
Voor nu zal dat inderdaad wel goed ontvetten ...... maar je moet het toch op langere termijn bekijken!
Haren & huid moet je respecteren ...... de huid is het grootste orgaan wat er is, als je dat gaat beschadigen kan je wel eens flinke problemen krijgen.