Ik zou met Picasso niet té snel proberen te gaan ..... het is altijd moeilijker om negatieve indrukken weer om te buigen naar positieve ervaringen dan dat je een traag en veilig parcours aflegt.
De tips van Marthe zou ik zeker volgen eens hij jullie voor de volle 100% vertrouwt (laat Royan daar ook maar gaan spelen zonder dat hij Pic. aan zit te staren, een Nintendo DS is super geschikt
)
..... zelf hebben wij een deur met draadgaas tussen de keuken en de eetkamer .... OK het oogt niet mooi, noch chique (ik zeg er al lachend mijn designdeur tegen) maar het is wel ideaal voor als één van mijn katten van de kater komt, of kittens heeft of wat dan ook!
Glas zou mooier zijn maar dan kunnen ze elkaar alleen maar zien.
Met een deur van draadpaneel kunnen ze elkaar niet alleen maar zien maar ook ruiken, en zelfs aanraken als ze dat willen. Toch kunnen ze elkaar dan niet aanvliegen en elk heeft hun eigen veilige plek, waardoor er toch rust is ..... ik zie zelf zo ook hoe ze op elkaar reageren en of ze er weer klaar voor zijn om de deur te openen, want ze zoeken elkaar echt op en roepen op elkaar als het weer OK is.
Misschien kan Gerwin dat tijdelijk even voor bij jullie creëren?